​Aquest dijous 13 de gener, l’empresa de mel centenària del Perelló, Mel Muria, ha presentat Mel Solidària, el nou producte que ha creat en benefici de l’ONG NASCO Feeding Minds. Per conèixer els detalls d’aquesta iniciativa solidària, entrevistem a Rafael Muria, gerent de Mel Muria.

Deixant entreveure la seva vessant més solidària, Mel Muria ha dissenyat un pack de mel que conté un pot de 100 grams de mel de flors dels seus propis ruscos i un pot 28 grams de mel de flors de la cooperativa que l’organització sense ànim de lucre gestiona a Ghana (Àfrica Occidental).

Mel Muria destinarà 5€ de cada compra del pack de Mel Solidària a aquesta entitat que treballa per a l’educació digital i el desenvolupament econòmic de les comunitats rurals de Ghana, evitant que centenars de milers d’immigrants arrisquin la seva vida en el desert i en el mar cercant un futur millor. El pack pot adquirir-se per 10€ a la botiga física de Mel Muria i també online, a través de la seva pàgina web, www.mielmuria.com

La presentació del nou producte, a la seu de Mel Muria, ha comptat amb la presència d’Ousman Umar, fundador i president de NASCO Feeding Minds i de Rafael Muria, gerent de Mel Muria i cinquena generació d’aquesta nissaga d’apicultors.

Durant l’acte de presentació, Rafael Muria ha fet entrega a l’Ousman d’un xec de 2.500€ com a avançament dels beneficis de les primeres 500 unitats de producte.

Empoderament de la dona

El 2016, NASCO Feeding Minds va crear una cooperativa de mel a Ghana amb l’objectiu principal d’empoderar a les dones de les aldees i aprofitar els recursos naturals per incrementar els ingressos econòmics de les famílies de la zona i així facilitar l’educació dels seus nens. Des de llavors, Mel Muria ha col·laborat en el projecte donant material apícola, vestits d’apicultor i productes finals.

Actualment, la cooperativa compta amb 127 dones involucrades, de 8 comunitats diferents, que gestionen un total de 131 ruscs.

Llançar-se al mar a la recerca d’oportunitats

El 2021 han estat 4.400 persones les que han perdut la vida al Mediterrani intentant entrar a l’estat espanyol, un 102,95% més de víctimes respecte a 2020. Les rutes que segueixen el migrants per mar cada vegada són més llargues i perilloses i les condicions de les embarcacions i de les persones que hi viatgen són del tot precàries.

L’Ousman va sortir de Ghana essent un nen, va creuar el Sàhara a peu, el mar en pastera i va veure morir en el camí a la majoria dels seus companys de viatge. Va recórrer 21.333 km per arribar a Barcelona, creuant 8 països, i va trigar 5 anys a fer-ho.

Amb aquesta iniciativa, Mel Muria i NASCO Feeding Minds volen oferir eines a la societat ghanesa perquè els habitants d’aquest país africà tinguin oportunitats dins de les seves fronteres i no hagin d’arriscar la seva vida i la dels seus, com va fer-ho l’Ousman.

Sobre Muria

La família Muria, apicultors des de 1810, es dedica, a més d’extreure, embotellar i comercialitzar mel de primera qualitat, a divulgar els segles d’experiència sobre les abelles al Muria Centre d’Interpretació Apícola. Allà poden veure’s les instal·lacions d’on extreuen la mel, fer turisme apícola i sensibilitzar-se sobre la necessitat de cuidar les abelles per evitar-ne la seva extinció.

Sobre NASCO Feeding Minds

NASCO Feeding Minds és una associació que té com a objectiu crear una xarxa d’aules d’informàtica en escoles rurals de Ghana, amb la finalitat de familiaritzar els nens i les nenes amb les eines digitals i facilitar-els-hi l’accés a la informació. El projecte neix de la voluntat del seu fundador, Ousman Umar, per garantir que els estudiants del seu país d’origen tinguin més eines per a decidir el seu futur que les que ell va tenir.

Des de 2012, ja han passat més de 20.000 alumnes per les seves aules, i el nombre va en augment. Tot gràcies a la implicació de persones i empreses, com Muria, que ajuden a mantenir el projecte dia a dia.

Foto: Zen Emij – Rafael Muria, gerent de Mel Muria, fent entrega a l’Ousman Umar, fundador i president de NASCO Feeding Minds, d’un xec de 2.500 € com a avançament dels beneficis de les primeres 500 unitats de producte.