Reprodueix l'àudio
La nova marca Delta de l’Ebre Ecoturisme s’ha presentat acompanyada de l’eslògan ‘Tu i el Delta’ i el logotip, amb una petjada amb empremtes dactilars del Delta per representar la que hi deixa el visitant, que ha de ser mínima per preservar l’espai natural, i la que s’endú en descobrir un espai únic.
El Delta és referent “nacional i internacional” de turisme sostenible, compta amb l’acreditació de la Carta Europea des del 2007, i ara es vol incentivar que la ciutadania i el teixit empresarial cregui en aquest model de desenvolupament turístic. El president de l’AEEDE, Josep de Polet, ha assenyalat que durant anys descobrien sorpresos, en molts congressos als quals han assistit, que el Delta de l’Ebre era “exemple d’ecotursime, de gestió i de manera de treballar”. “Ponents com Héctor Ceballos parlava de nosaltres i això ens ha motivat a fer un pas més i crear una marca per donar visibilitat i associar el Delta de l’Ebre a l’ecoturisme”, ha explicat. La vicepresidenta d’AEEDE, Montse Callau, ha afegit que la Carta Europa de Turisme Sostenible “no fa èmfasi en visibilitzar aquesta acreditació, ni ofereix l’impuls” que es pretén incentivar amb la nova marca segell.
En la presentació al Viver d’Empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles, també s’ha mostrat la nova web (www.deltadelebreecoturisme.com), una plataforma “dinàmica, pràctica i intuïtiva” a partir de la qual es pot trobar tota la informació sobre el Delta i planificar una estada, a partir de les múltiples experiències que s’hi proposen per a diferents gustos, edats o moments de l’any. La web té un blog on es reflexionarà i s’analitzarà qüestions sobre el turisme sostenible i l’ecoturisme al Delta de l’Ebre.
Entre els objectius de la marca hi ha també desestacionalitzar la demanda turística i incentivar estades més llargues. Les imatges d’un Delta massificat dels darrers períodes vacacionals no encaixa en aquest concepte de turisme sostenible que el territori vol preservar. “Serem molt fermes i treballarem braç a braç amb les administracions per la necessitat de vetllar pel nostre territori. Hem demanat que es faci complir la normativa vigent, que és un gran dèficit actual, i estudis de càrrega turística actualitzats que garanteixin que la massa turística no vagi en detriment dels espais naturals”, ha explicat Callau.
“En qüestions de sostenibilitat, al Delta no s’ha de dubtar. És l’única sortida que ens pot garantir un creixement sostenible i sostingut al llarg del temps”, ha defensat la vicepresidenta d’AEEDE. “L’ecoturisme no només una modalitat de turisme sostenible sinó una manera de respectar la forma en què la població viu i conviu”, ha afegit.
L’AEEDE fa una crida a més empreses a formar part del procés i adherir-se a la Carta Europa de Turisme Sostenible, requisit per formar part de l’entitat i sumar-se al projecte. El segell ofereix avantatges tant als visitants com als negocis locals i al territori en general. Els establiments disposaran d’elements distintius perquè es reconegui fàcilment que estan adherits a la iniciativa. “Els consumidors i usuaris de tota mena de productes i serveis exigeixen que tinguin una ètica, i en termes de sostenibilitat i natura, hi ha un moviment que és molt bèstia, i ve una generació que realment està sensibilitzada i té clar que vol un futur respectuós amb el planeta”, ha subratllat la vicepresidenta d’AEEDE.
Foto: Anna Ferràs – La vicepresidenta d’AEEDE, Montse Callau atenent a la premsa davant dels cartells amb la nova marca segell d’Ecoturisme del Delta de l’Ebre. Imatge del 18 de maig del 2021.