Reprodueix l'àudio
Les Àrees de Dinamització Econòmica i Cultura de l’Ajuntament de Roquetes amb la col·laboració del Consorci per a la normalització lingüística han presentat la campanya “Català de proximitat” i l’exposició “8 raons perquè l’empresa parli català” de la Secretaria de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya que es podrà visitar al mercat municipal fins a l’11 de juny. La campanya “Català de proximitat” consta d’un seguit de cartells il·lustrats amb el dibuix de productes agroalimentaris de venda habitual a Roquetes i diferents maneres de denominar-los en català, a la vegada que es dona prioritat a la forma més utilitzada a Roquetes.
Es distribuiran per 25 comerços, 5 dels quals estan ubicats a la raval de Cristo. En l’acte de presentació que s’ha fet a l’entrada del mercat municipal de Roquetes hi han assistit l’alcalde de la ciutat, Ivan Garcia, el regidor de Cultura, Sisco Ollé, la regidora de Dinamització Econòmica, Tere Moreso, la directora dels Serveis Territorials de Cultura a les Terres de l’Ebre, Victòria Almuni i el director del Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l’Ebre, Jordi Duran.
El regidor de Cultura, Sisco Ollé, ha destacat la importància de donar a conèixer el vocabulari propi dels productes, en aquest cas del sector primari, perquè els establiments facin servir les paraules pròpies del nostre dialecte. El director del Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l’Ebre, Jordi Duran, ha explicat que la iniciativa té com a objectiu fomentar l’ús de la llengua catalana en el sector comercial i empresarial, posant en relleu les diferents maneres d’anomenar els productes agroalimentaris en català donant la prioritat, en aquest cas, a la forma més usada a Roquetes.
Per la seva banda, la directora dels Serveis Territorials de Cultura a les Terres de l’Ebre, Victòria Almuni, ha presentat l’exposició “8 raons perquè l’empresa parli en català” posant en relleu la voluntat de potenciar la cultura pròpia del territori i les diferents variants dialectals que hi ha a les Terres de l’Ebre. L’exposició que es pot veure al mercat de Roquetes coincideix amb el període en què la ciutadania pot fer aportacions al pacte nacional per la llengua amb la finalitat de millorar l’ús social del català.
El regidor de cultura, Sisco Ollé, ha fet la primera entrega d’aquests primers cartells a la parada del peix del mercat municipal de Roquetes. La campanya “Català de proximitat” té com a objectiu associar valors positius a l’ús de la llengua catalana en el sector comercial i posar en relleu les diferents maneres d’anomenar els productes agroalimentaris en català. La campanya inclou cartells de productes agroalimentaris com l’abadejo, la baldana, el brossat, la moixarra, els pastissets, el romer o la safanòria, entre altres. En el cas de Roquetes s’hi ha afegit la punyeta, una pasta típica de la localitat. L’exposició “8 raons perquè l’empresa parli en català” de la Secretaria de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, s’engloba dintre del programa “Català i empresa: ja estàs al dia?”.
Aquest programa té com a finalitat incrementar l’ús de la llengua catalana en l’àmbit empresarial, fer créixer l’oferta de productes i serveis en català i garantir els drets lingüístics dels consumidors. L’exposició mostra el català com a llengua de mercat, moderna, competitiva i com a instrument necessari per a un servei de qualitat. S’hi presenten 8 raons que conviden les empreses a vendre en català amb normalitat, i es podrà visita al mercat municipal fins al dia 11 de juny.